“Отбори” не съществуват.
В работа често слушаме за културата на отбора и на организацията. “Отбори” обаче не съществуват. Да, за тях често се говори и понякога биват награждавани или порицавани. Съществуват и някои отборни дейности, които са полезни за работната среда.
Но винаги отделните хора са тези, които вършат работата. “Културата” на отбора е просто сбора от поведението на всеки индивид в организацията. Затова, ако искаме определена “екипна култура”, трябва да се уверим, че поведението на всеки в екипа е в рамките на установените норми. Например, не може да се каже, че имаш “приятелска” екипна култура, ако дори само един човек редовно крещи на други 20. Най-добрите треньори на спортни отбори като че ли го разбират по-лесно от мениджърите в корпорациите. Хора с различни умения, играещи на различни позиции, си сътрудничат, за да постигнат обща цел, но от всеки отделен играч се очаква изключително представяне.
Затова, като професионалисти, трябва да се отнасяме сериозно към собственото си поведение. Един професионалист не се крие зад “отборната култура”, не повтаря “тука е така” и не плува по течението. Да, токсични работни места съществуват. Да, големите организации често са задушавани от бюрократизъм и “офисна политика”. Да, вероятно често ще срещате некомпетентни или лоши колеги и шефове. Но каквото и да се случва около вас, винаги и по всяко време носите пълна отговорност за собственото си поведение. Как се държи някой друг не е оправдание за собственото ви поведение. Можете да допринесете много в една лоша работна среда чрез професионализма си, поне докато не намерите по-добро място за работа.
Когато сте готови, мога да Ви помогна следните начини:
- Всички услуги на CareerPro.bg, можете да разгледате тук.
- Предишни издания на бюлетина и безплатни ръководства можете да прочетете тук.
- Последвайте ме в LinkedIn за ежедневни публикации за кариерата и ефективното управление.